Näset IBF - FBC Ystad

Matchen igår, ja var ska man börja.
Vi anlände till Näset vid 18 och bytte om och började med uppvärmningen. Vi gjorde allt precis som vanligt och var klara till 19.00, då det var matchstart. Eller ja, skulle varit!
19.30 hade vi fortfarande inte sett något från dommarna, eller ja, vi visste att de hade kört från Malmö. Vi fortsatte att värma lite med passningar, olika skott, m.m. 
Det var lite svårt att vara fokuserad på matchen vid det tillfället...
En lite intressant sak med det hela var att det var vår andra bortamatch i rad som dommarna var försenade till. Bra gjort!

Vid kvart i 8 så var det äntligen tekning och matchen var igång.
Vi satte hög press direkt. Något som inte var väntat från Näsets sida. Jag menar, de hade liksom alla andra lag redan siktat in sig på att vinna med två siffrigt.
Men där fick de sig en tankeställare. För vi släppte inte till och första målet kom efter 6.10. Sedan kom det inga fler den perioden.
Efter första perioden var vi lite smått frustrerade över att vi hade i princip alla domslut mot oss, alt. inga domslut alls.

I omklädningsrummet var det mycket positivt snack och det var mest "Fortsätt spela som vi gör" som vi sa.

Andra perioden gick fort, 2 bollar bakåt och fler domslut mot oss. Kommer inte ihåg om det var i den här perioden eller den innan som Hanna fick första utvisningen i. Men i alla fall, vi spelade boxplay riktigt bra och hade hög press även där. Det var så att de själva var tvugna att säga åt varrandra att det var dom som hade powerplayet...
I alla fall så spelade vi bra och hade riktigt bra passningspel.

I trean så var det bara en sak kvar, fullt ös medvetslös!
Vi gick på byte en och en, vilket resulterade i att det blev långa byten och mycket gjort...
Det var i den här perioden som jag gjorde målet.
Målet som var så inne att det ja, jag vet inte vad.
Ett slagskott i krysset, just i det ögonblicket så säger jag bara en sak, jag önskar att jag hade satt skottet var som helst förutom just där.
För bollen träffade bakre/övre ramen och studsade ut. Något som ja inte går om det är hela mål. Men det där målet är allt annat än helt.
Men men, med dommare som är 45min sena så kan man väl inte annat än förvänta sig att det inte blir mål om bollen inte stannar i målet.

Det var en riktigt rolig match att spela och om vi säger så här, nu kan det bara bli bättre!

Tack för en fantastiskt kväll igår tjejer!

Och tack Näset för en intressant match!

//Emma #16


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0