FBC Ystad - Höllviken

Våga ta beslut!!!

Gårdagens resultat 0-11 mot Höllviken ger inte en bra bild av matchen och det vet nog alla som var där och verkligen såg matchen. Första halvlek den kan vi hoppa över och gärna glömma också, den började mer eller mindre som alla andra matcher, kändes inte som att man hade lyssnat på vad som sagts i omklädningsrummet innan och den rätta vilja och glöden infann sig inte. Perioden slutade 0-8.
Nere i omklädningsrummet togs ett nytt snack och när vi klev in på planen  till andra perioden så var det som ett nytt lag. Nu började vi spela innebandy, vi pressade ,vi var dem ända upp i rygg ja vi gjorde det vi skulle helt enkelt och det funkade ju kanon siffrorna 0-2 och 0-1 i andra och tredje säger väl det mesta. För första gången den här säsongen så kändes det bra när slutsignalen  ljöd.
Visst vi förlorade men det handlar inte bara om att vinna resultatet, igår vann vi så mycket annat, vi fick igång ett spel, vi klarade av att hålla press på dom, Höllviken fick kämpa och slita för varenda boll.
Vi rullade boll och vågade hitta passningsvägar och skottlägen, framför allt spelade vi som ett lag igår vi slet för varandra och inte en och en. Mycket bra jobb tjejer är verkligen stolt över er, vi tar med oss det Höllvikens tränare sa "Om ni spelar så här så är det inte många matcher till ni kommer förlora".
Den stora skillnaden på denna matchen och alla andra vi spelat denna säsongen är Fredrik Tokken Nilsson! Tack för att du kom in som en frisk fläkt med nytt blod och ny röst  i laget, vi är skyldiga dig BIG TIME you made all the difference igår.
Det jag ska skriva nu tar emot lite grand att skriva men jag är en liten aning stolt över mig själv också för att jag vågade ta rätt beslut och be Fredrik om hjälp trots att det känns som att jag misslyckats med det jag ska göra. Ångrar mig inte det minsta att jag gjorde det, vill ju bara lagets bästa och ibland måste man våga erkänna sitt misslyckande även om det känns tufft. Nu känns det t.o.m roligt med innebandy igen, det är egentligen så LITE som gör så MYCKET. Tänk på det tjejer vi är inga losers trots att vi förlorar på resultattavlan, losers är de som ger upp och det gör inte vi. Nej nu får jag sluta här innan jag blir riktigt blödig :)

Vid tangenterna
LENA

Kommentarer
Postat av: Tokken

Det är jag som är skyldiga er en jättetjänst för mottagandet jag fick! och att ni lyssnade på vad som sades! Är imponerade över er insats och det tycker jag ni också ska vara.

Blir tårögd över det du skriver det värmer enda in i hjärtat!



TACK FÖR ALLT!

2009-11-08 @ 15:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0